• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67275
+
-

قم در «شاخصه‌های سوادآموزی» کشور  برتر اعلام شد

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: این معاونت در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ در ۱۲ شاخص موفق به کسب رتبه خیلی خوب و شایسته تقدیر در بین استان های کشور شد. 

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا قاسمی نیا» در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان نهضت سوادآموزی کشور هر سال ارزیابی جامعی از عملکرد و فعالیت معاونت های سوادآموزی استان ها با توجه به شاخص ها و معیارهای استاندارد و محورهایی که از قبل اعلام می شود، انجام می دهد. وی اضافه کرد: فرآیند ارزیابی و بررسی عملکرد سال گذشته در ۱۲ شاخص و ۲۶ محور تاثیرگذار انجام شده که استان قم برای چهارمین سال بر اساس نتایج این ارزیابی موفق به کسب رتبه خیلی خوب و شایسته تقدیر شده است. 

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم درصد پوشش تحصیلی سوادآموزان، تشکیل جلسه های شورای پشتیبانی سواداموزان استان، نظارت و کیفیت سوادآموزی، برنامه های فرهنگی و آموزشی برای جلوگیری از بازگشت به بیسوادی، اجرای برنامه های جدید، تشکیل کلاس های سوادآموزی در مدارس و خانه‌ها، حضور و مشارکت فعال در برنامه رسانه ها، پژوهش های کاربردی و برنامه سال از جمله شاخص هایی عنوان کرد که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور سنجیده شده است. 

به گفته قاسمی بهره گیری از اطلاعات و آمار، داشتن برنامه و برنامه ریزی، هدفمندی سیاست ها، طرح ها و برنامه ها، نظارت مستمر بر فرآیندها، تعامل و ارتباط با دستگاه های اجرایی، کار شبانه روزی، روحیه جهادی و بسیجی از جمله عوامل موفقیت معاونت سوادآموزی قم در این عرصه است. وی افزود: مقدمات کار با رایانه، سوادآموزی اولیای دانش آموزان، سوادآموزی اتباع، انجام ۱۰ کار جدید و اتخاذ تمهیدات لازم برای تکریم ارباب رجوع برای مراجعه به اداره و پیگیری کار از طریق سامانه سوادآموزی از دیگر عوامل کسب موفقیت توسط نهضت سوادآموزی قم بوده است. 

به گفته قاسمی اولویت برنامه های نهضت سوادآموزی کشور تا پایان برنامه ششم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که بر اساس آخرین آمار، حدود ۹۷ درصد از شهروندان استان قم در این رده سنی باسواد هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید